top of page

היסטוריה קצרה

 

  • מערכת הקרטה של יושינקאי פותחה סביב ארבע השפעות עיקריות:

  • סייקו פוג'יטה (1898–1966)

       קוגה נינג'יטסו

  • יאסוהירו קונישי (1893–1982)

         Ryobu Kai קראטה ג'וטסו

  • שינק טירה (1898–1970)

       קו בו גיוטסו

  • גוזו שיודה (1915–1994)

       אושיבה אייקידו

 

הג'וטסו של קרטה יושינקאי נוצר בידי הַנְשי מוטוקאטסו אינואה בשנת 1948. מקור השם בסייקו פוג'יטה (1898–1966), הנינג'ה האחרון והמנהל של קוגה נינג'יטסו ריו. הוא היה האפוטרופוס של מוטוקאטסו אינואה, והשגיח עליו מילדותו.

 

בשנת 1948 נתן סייקו פוג'יטה לאינואה סנסאי אישור לפתוח דוג'ו בעיר שימיזו. הוא נתן שם לסגנון, וגם יצר את הקליגרפיה, המהווה את המון (סמל או תג) המציין את הסגנון.

 

יושינקאי מתפרש כ"חתירה להבנת בודו, רק הלב, הרוח והתודעה קיימים ".

 

נוסף על האמור לעיל, אינואה סנסאי התאמן יחד עם צ'וקי מוטובו, חברו הקרוב של יסוהירו קונישי, שהיה ידוע בקומייט שלו ובלימודו את הנייהנצ'י קטה. 

 

שיטת יושינקאי בטכניקת היד הפתוחה מהווה חלק מגישת ריו קיו  קובוג'וצו ודרך החשיבה בבוג'וצו (אימון כלי נשק). שיטה ייחודית זו משלבת את אימון היד הפתוחה ואימון הנשק לשיטה אחת הוליסטית. האח משלים את השני.

החפיפות והזיקות רבות, וזה היה החזון של סנסאי אינואה, ששניהם יהיו נחוצים, שיהיו כאחד ויילמדו יחד כדי להבין זאת הבנה מלאה וכדי שתוכל להפוך לגישה השלמה ללחימה ולבוג'וצו אותנטי.

ההשפעה העיקרית של סנסאי אינואה ביצירת הקרטה של ​​יושין קאי הייתה יאסוהירו קונישי (1893–1982), מייסד ריובי קאי וחבר קרוב של סייקו פוג'יטה ושל שינק טאירה. קונישי היה איש בעל אנרגייה גבוהה, שלמד את הקרטה שלו בעיקר מג'יצ'ין פונאקושי (ניהון קרטה קיוקאי) בטוקיו וקנווה מאבוני (שטו ריו) באוסאקה.

 

כמו גם התשוקה שלו לקטה, הייתה לו חיבה לקומיט, שלא פגה בחלוף השנים.

 

קונישי אהב לשלב חסימה עם חבטות ובעיטות בו זמנית, ואת זה אפשר למצוא הרבה בסילבוס של יושינקאי. הוא הרגיש שקרטה ליניארי מדי ואייקידו עגול מדי ותרגילי האימונים שלו משקפים במידה רבה את עקרונותיו של נאן באן סאטו ריו.

 

יושינקאי משלבת גם אלמנטים רבים מהאיקידו של סנסאי שיודה. פוג'יטה חש שגישתו פרקטית ורלוונטית ליישומים בפועל, והשפיע על שילובה בגישת יושינקאי. המערכת עוקבת אחר שלושת העקרונות של בוג'וצו היפני; קיהון, קטה וקומיטה. היא מלמדת באופן שיטתי את אבני הבניין של וואזה (טכניקה), ואחריה את גישת השימוש של ג'נרי (עקרונות). זה בונה את החיוניות של הייהו (אסטרטגיה) ויוצר את הדמות עבור סישין (רוח) וקוקורו (לב).

bottom of page